
Term uit de romananalyse voor het perspectief dat bepalend is voor de voorstelling die een lezer zich maakt van de ruimtelijke en materiële omstandigheden die een tekst aanbiedt. Een goed gebruik van het fysisch perspectief geeft aan een tekst de concreetheid waardoor de lezer een scherpe voorstelling van het gebodene krijgt. In
Vergeten straat...Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0007.php

Term uit de romananalyse voor het perspectief dat bepalend is voor de voorstelling die een lezer zich maakt van de ruimtelijke en materiële omstandigheden die een tekst aanbiedt. Een goed gebruik van het fysisch perspectief geeft aan een tekst de concreetheid waardoor de lezer een scherpe voorstelling van het gebodene krijgt. In
Vergeten straat...Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0007.php

Term uit de romananalyse voor het perspectief dat bepalend is voor de voorstelling die een lezer zich maakt van de ruimtelijke en materiële omstandigheden die een tekst aanbiedt. Een goed gebruik van het fysisch perspectief geeft aan een tekst de concreetheid waardoor de lezer een scherpe voorstelling van het gebodene krijgt. In
Vergeten straat...Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_00846.php

Term uit de romananalyse voor het perspectief dat bepalend is voor de voorstelling die een lezer zich maakt van de ruimtelijke en materiële omstandigheden die een tekst aanbiedt. Een goed gebruik van het fysisch perspectief geeft aan een tekst de concreetheid waardoor de lezer een scherpe voorstelling van het gebodene krijgt. In
Vergeten straat...Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_00846.php

de mate waarin aspecten als ruimte, tijd, klimaat, weersomstandigheden enz. het verhaal ‘mee vertellen’. Het fysisch perspectief manifesteert zich meestal via opposities. Er kunnen bijv. positieve en negatieve ruimten in een verhaal voorkomen, zoals in ‘De auditie van mevrouw Stulze’ (F.B. Hotz) of Een bruid in de morgen (Hugo Claus)
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/Media/Syllabus-literaire-begrippen.php

de mate waarin aspecten als ruimte, tijd, klimaat, weersomstandigheden enz. het verhaal ‘mee vertellen’. Het fysisch perspectief manifesteert zich meestal via opposities. Er kunnen bijv. positieve en negatieve ruimten in een verhaal voorkomen, zoals in ‘De auditie van mevrouw Stulze’ (F.B. Hotz) of Een bruid in de morgen (Hugo Claus)
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/Media/Syllabus-literaire-begrippen.php

de mate waarin aspecten als ruimte, tijd, klimaat, weersomstandigheden enz. het verhaal 'mee vertellen'. Het fysisch perspectief manifesteert zich meestal via opposities. Er kunnen bijv. positieve en negatieve ruimten in een verhaal voorkomen, zoals in 'De auditie van mevrouw Stulze' (F.B. Hotz) of Een bruid in de morgen (Hugo Claus)
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10647

de mate waarin aspecten als ruimte, tijd, klimaat, weersomstandigheden enz. het verhaal 'mee vertellen'. Het fysisch perspectief manifesteert zich meestal via opposities. Er kunnen bijv. positieve en negatieve ruimten in een verhaal voorkomen, zoals in 'De auditie van mevrouw Stulze' (F.B. Hotz) of Een bruid in de morgen (Hugo Claus)
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10647
Geen exacte overeenkomst gevonden.